Video

REKLAMA

Partnerské weby

LOGO_vysocina_chutna

Hybridní vůz získává zlatou plaketu

toyota_prius_hybrid
Vítězstvím vozu Toyota Prius získává v TÜV Reportu poprvé čelní umístění automobil s alternativním pohonem. Japonský hybridní pionýr je na špičce v kategorii stáří do tří let, s nejnižší kvótou podstatných závad ve výši 2,2%. O druhé místo se dělí vozy Toyota Auris, Mazda 2 a Porsche 911 se 2,3%. Smart Fortwo (2,5%), VW Golf Plus (2,6%) a Ford Fusion (2,7%) jsou rovněž v této špičkové skupině.

Průměrná kvóta podstatných závad u všech kontrolovaných vozů se ve srovnání s předcházejícím rokem zvýšila o 1,9 procentních bodů na 19,5%. Od pátku, 17. 12. 2010, je časopis AUTO BILD TÜV Report k dostání na každé německé stanici TÜV, stejně tak i v německých obchodech s novinami a tiskem.

Odborníci ze společnosti TÜV vyhodnotili v období od července 2009 do června 2010 pro aktuální TÜV Report celkem 7 253 709 technických prohlídek. Již u celých 5,5% všech vozidel, starých méně než tři roky, které byly poprvé podrobeny technické kontrole, zjistil TÜV podstatné závady (v minulém roce to bylo 5,1%). U pětiletých automobilů mělo 10,4% podstatné závady (v loňském roce to bylo 9,9%), u sedmiletých 16,7% (vloni 14,7%) a u devítiletých 21,4% (v minulém roce 19,2%). S 26% dostala zhruba jedna čtvrtina všech jedenáctiletých vozů kvůli podstatným závadám plaketu TK teprve až po návštěvě v autoservisu (vloni 24,1%). Celkově byl bez závad každý druhý vůz (52,2%) a 28,2% všech kontrolovaných osobních vozů mělo drobnější závady.

REKLAMA

„Domníváme se, že nárůst kvóty závad je také důsledkem hospodářské a finanční krize“, vysvětluje Dr. Klaus Brüggemann, výkonný člen prezidia společnosti VdTÜV. „Ale ani v době nízkých příjmů by řidiči neměli v žádném případě šetřit při údržbě svých vozů.“ Ten, kdo se svým autem pravidelně jezdí do odborného servisu a kdo dodržuje termíny prohlídek, velmi přispívá k bezpečnosti na silnicích.

Zvláště mnoho závad nalezli kontrolní pracovníci TÜVu na osvětlovacích zařízeních, na předních i na zadních osách, jakož i na vedení brzd a hadicích. „Udivující je po léta konstantní vysoká závadnost na osvětlení,“ říká Dr. Brüggemann. „Defektní reflektory dokáže snadno rozpoznat každý držitel automobilu a také musí okamžitě zajistit jejich opravu.“ Na závadách osvětlení je patrné, jak důležité je odpovědné zacházení s vozidly. „Dosti často se zdá, že varovná kontrolka na palubní desce nestačí,“ pokračuje Dr.
Brüggemann. Avšak na vině jsou nejen řidiči a autodílny. Časté závady, třeba na přední anebo na zadní ose, mohou být způsobené i konstrukcí.

Toyota Prius získává zlatou plaketu

Vítězem TÜV Reportu 2011 je vůz Toyota Prius. Ze 100 zkontrolovaných vozidel neprošly při první technické kontrole přibližně dva vozy (2,2). „Tento dobrý výsledek pro vůz Prius znamená důležitý signál pro širší akceptaci alternativních technologií pohonu,“ vysvětluje Dr. Brüggemann. VdTÜV vyznamená 25. ledna 2011 vůz Toyota Prius Zlatou plaketou. I mimo to dopadly modely japonského výrobce automobilů velmi dobře. Celkem sedmnáctkrát se Toyota nachází mezi prvními deseti ve všech kategoriích stáří. Stejně jako v předchozích letech se o přední místa v TÜV Reportu dělí mezi sebou značky z Dálného východu a z Německa. Síla německých výrobků se projevuje již při první technické prohlídce. Porsche 911 (2,3% podstatných závad), Smart Fortwo (2,5%), VW Golf Plus (2,6%) a Ford Fusion (2,7%), čímž jsou ve skupině na špici. Vítěz v předchozím roce – Porsche – zaujímá od druhé technické prohlídky nadále důsledně první místo.

TÜV Report: Je již po 40 let číslem jedna v oblasti poradenství u použitých vozů

První TÜV Report vyšel v roce 1971 v Kolíně nad Rýnem pod titulkem „Jak bezpečné je Vaše auto? – TÜV Rheinland podává zprávu“. Pod záštitou společnosti VdTÜV bylo v roce 1973 publikováno první vydání s názvem „TÜV Auto-Report“. V roce 1998 bylo započato úspěšné partnerství s časopisem AUTO-BILD. Dnes je AUTO BILD TÜV Report nepopiratelně číslem jedna na německém trhu pro poradenství v oblasti použitých vozů. Vydavatelem je Svaz TÜV e. V., společně s TÜV SÜD,TÜV NORD, TÜV Hessen, TÜV Thüringen a TÜV Rheinland. „Automobily Němců se v průběhu desetiletí zlepšily. Svým dílem k tomu přispělo bdělé oko kontrolních pracovníků TÜV a také TÜV Report,“ říká šéfredaktor TÜV Reportu, Hartmut Müller-Gerbes.

Databáze technické kontroly

V TÜV Reportu vyhodnocují odborníci výsledky legislativou předepsaných technických prohlídek. Základem pro hodnocení jsou výhradně kritéria definovaná kontrolním katalogem směrnice pro provoz silničních vozidel.
Rozčlenění vozů do jednotlivých kategorií se provádí podle legislativně předepsaných intervalů kontrol. „Každý vůz je hodnocen podle stejného měřítka,“ říká Dr. Brüggemann.  „Tím je TÜV Report jediným neutrálním a objektivním rádcem pro použité vozy.“ Díky více než 10 miliónům technických kontrol připadá společnostem TÜV největší podíl na 25 milionech technických prohlídek v Německu. Pro TÜV Report jich bylo vyhodnoceno 7 253 709.

REKLAMA